Kyläyhdistys

Jukajan kyläyhdistys ry

Jukajan kyläyhdistys ry on Laihialla sijaitsevien kylien (Jokikylä, Kasinkylä, Jokiperä) yhdistys, joka edistää ko. kylien toimintaa.

Jukajan kyläyhdistyksen toiminta alkoi 1990-luvun alkupuolella kylätoimikuntana. Kylätoimikunta halusi taata koulun jatkumisen Jokikylässä. Koulun yhteyteen kyläläiset rakensivat talkoovoimin liikuntasalin ja teknisen työn tilat. Uudisrakennus valmistui 1993 ja koulu sai jatkoluvan. Viisitoista vuotta vierähti, kunnes koulun toiminta loppui. Kunta myi koulurakennuksen uudelle yksityiselle omistajalle, mutta liikuntasali rakennus on edelleen kyläläisten käytössä.

Jukajan kyläyhdistys rekisteröitiin viralliseksi yhdistykseksi 1998. Samana vuonna kyläyhdistys aloitti postin ylläpidon Jokikylässä. Jukajan Posti toimi alueella 17 vuotta, kunnes Posti päätti lakkauttaa toimipisteen vuonna 2013.

Ilmoitamme toiminnastamme ilmoitustauluilla ja Laihian paikallislehden Kyrönmaan ilmoitus- ja seuratoimintapalstoilla. Yhdistys toimii Jokikylän, Kasinkylän ja Jokiperän alueella.

Kyläyhdistyksen toiminta

*  Vastasyntyneiden muistaminen ja menehtyneiden omaisten muistaminen
*  Kalalampi Jokiperän Sutikassa, onkikilpailut keväällä ja syksyllä sekä pilkkikilpailut talvella
*  Kesäkerho alakouluikäisille, ohjaajiksi palkataan alueen nuoria